Image

Frans Digitaal verstoppertje met Face time

Lesidee van Lisette Weijman · Voortgezet onderwijs · Meer details
Categorieën
Doelgroep
Groep
Type
Klassikale instructie, Oefening
Lesidee van
Gemaakt op
20 mrt 2015

Verstop 1 leerling in de school. Zet 5 leerlingen in 5 verschillende lokalen of op 5 verschillende plekken op de gang. Elke leerling krijgt een aanwijzing in het Frans mee (op papier of I-pad). De klas gaat facetimen met leerling 1 en krijgt de Franse aanwijzing van de leerling te horen. Vervolgens gaat de klas facetimen met leerling 2 en krijgt wederom een aanwijzing. Dit gaat door totdat de 5 Franse aanwijzingen binnen zijn. Vervolgens kan de klas met de Franse aanwijzingen bedenken waar de verstopte leerling is. 2 leerlingen mogen de verstopte leerling op de verwachte plek gaan zoeken.

Opdracht

Verstop 1 leerling in de school. Zet 5 leerlingen in 5 verschillende lokalen of op 5 verschillende plekken op de gang. Elke leerling krijgt een aanwijzing in het Frans mee (op papier). De klas gaat facetimen met leerling 1 en krijgt de Franse aanwijzing van de leerling te horen. Vervolgens gaat de klas facetimen met leerling 2 en krijgt wederom een aanwijzing. Dit gaat door totdat de 5 Franse aanwijzingen binnen zijn. Vervolgens kan de klas met de Franse aanwijzingen bedenken waar de verstopte leerling is. 2 leerlingen mogen de verstopte leerling op de verwachte plek gaan zoeken.

Leerdoel

Elkaar de weg leren wijzen. Instructies opvolgen en geven in het Frans.

Voorwaarden

  • Leerlingen moeten een IPad of smartphone hebben.
  • Er moet WiFi aanwezig zijn.

Reageer op dit lesidee

Wil je reageren? Log in of meld je aan.

Wees niet verlegen

Schrijf de eerste reactie en laat Lisette weten wat je van dit lesidee vindt.

Bekijk ook deze lesideeën van Lisette

Laat leerlingen foto's maken / selfies en met tekstballonnetjes er een fotoroman, of foto met onderschrift van maken. Gebruik Franse zinnen uit het hoofdstuk.

Met de app/website plickers, koppel je de namen van leerlingen aan QR codes. Stel de klas via het smartboard een vraag. De leerlingen houden de juiste zijde van de QR code omhoo...