Image

Breuken vergelijken

Lesidee van John Elburg, van der · Meerdere sectoren · Meer details
Doelgroep
Individueel, Groep
Type
Klassikale instructie, Oefening
Gemaakt op
04 nov 2014

Leerlingen, maar niet alleen leerlingen, hebben moeite met breuken. Gelijknamig maken blijft een probleem. Hier maak je zichtbaar waarom 4/8 even groot is als 2/4 of 1/2.

Opdracht

Open de APP NUMBERKIZ. Maak een lege cirkel aan die is verdeeld in 8 stukken. Maak een cirkel, verdeeld in 8 stukken. Geef de cirkel 4 stukken.Maak een cirkel van 4 stukken. Plaats 1 stuk. Je kunt de verschillende delen over elkaar draaien. Laat leerlingen zelf met de APP experimenten. Geef opdrachten waarbij leerlingen zelf kunnen ontdekken welk delen je precies over elkaar kunt schuiven en welke niet.

Leerdoel

Leerlingen leren breuken met elkaar te vergelijken. Leerlingen leren gelijknamig maken

Voorwaarden

  • Kennis van de app en bediening ervan
  • De beelden van de IPAD moeten geprojecteerd kunnen worden

Stappenplan

  1. Zorg dat aan alle voorwaarden voldaan is

Reageer op dit lesidee

Wil je reageren? Log in of meld je aan.

Wees niet verlegen

Schrijf de eerste reactie en laat John weten wat je van dit lesidee vindt.

Bekijk ook deze lesideeën van John

Veel leerlingen hebben nog nooit handgereedschap gebruikt. Leerlingen maken instructiefilms voor leerlingen.

Met Doceri is het zeer eenvoudig om schermopnamen te maken van je laptop of PC. Op die manier kun je snel instructiefilmpjes maken van verschillende programma's.