NIEUW iBook lichamelijke opvoeding. Een must have voor je iPadklas. Het is een interactief boek met onder andere de volgende onderdelen:- spelregels en technieken - foto's en vi...

Lichamelijke opvoeding vs. QR
- Voortgezet onderwijs / VMBO gemengd/theoretisch / Klas: 1 - 4 / Lichamelijke opvoeding
Wanneer leerlingen niet mee kunnen doen met de lessen lo door bijvoorbeeld; blessure, gymkleren vergeten, enz. Maken zijn een opdracht m.b.v. de QR kaarten.
Opdracht
Naast de domeinen bewegen en bewegen & regelen bezig zijn met lichamelijke opvoeding d.m.v. de opdrachten. Bij een blessure langer dan een week of iedere keer dat de leerling zijn/haar gymkleren vergeet is het de bedoeling dat ze bezig zijn met de opdrachten. Iedere week langer geblesseerd of iedere keer wederom de gymspullen vergeten in de betreffende periode voeren zij de opdrachten uit in volgorde van Easy, Medium tot Hard. T.a.v. Van gymkleren vergeten: wanneer er in dezelfde periode meer dan drie keer gebeurd dat de spullen niet in orde zijn zijn er consequenties voor het attitude cijfer. Voor de opdrachten die worden ingeleverd zal een cijfer worden gegeven. Opdrachten van moeilijk naar gemakkelijk: voorkomblessures.nl / nu.nl / paralympsche spelen (wikipedia), olympische spelen (wikipedia) / wikipedia.nl (sport algemeen), gymlokaal.nl
Leerdoel
Blessure: naast de genoemde domeinen toch actief bezig te zijn met lichamelijke opvoeding. Gymkleren: actief bezig zijn tijdens de lessen i.p.v. passief naast de kant te zitten en misschien wel storend of afleiding te zijn voor de rest van de groep.
Voorwaarden
- Kennis van de app en bediening ervan
- Kennis van: Word, of een presentatie app
Stappenplan
- Zorg dat aan alle voorwaarden voldaan is
- Bespreek de opdracht met de leerlingen of geef hen een opdrachtbeschrijving
- Geef aan waar de opdracht moet worden ingeleverd
Tip voor op school
Voor een blessure langer dan een week kan er tijdens meerdere lessen Lo aan de opdracht worden gewerkt. Bij gymkleren vergeten moet de opdracht in één les af. Wanneer dit niet lukt is de rest van de opdracht extra huiswerk (docent spreekt dan tijdsduur met leerling af).
Bekijk ook deze lesideeën van Robin
Laat leerlingen gedurende de lessen, als huiswerk of aan het einde van een hoofdstuk met lino een vraag bedenken. Laat ze hiervoor tekst, foto en film gebruiken.
Reageer op dit lesidee
Wil je reageren? Log in of meld je aan.
Wees niet verlegen
Schrijf de eerste reactie en laat Robin weten wat je van dit lesidee vindt.