Img 5604

Voorspellen, meten en berekenen van je sportieve prestatie

Lesidee van Susanne Meuwissen · Primair onderwijs · Meer details
Categorieën
Doelgroep
Individueel, Groep
Type
Oefening
Lesidee van
Gemaakt op
29 jan 2014

Maak inzichtelijk waar je geweest bent. Waar, hoelang en hoe snel. Doe voorspellingen, stel een doel of bereken achteraf.

Opdracht

Laat je leerlingen meten welke sportieve prestatie ze leveren. De resultaten zijn te gebruiken om te meten, weten, voorspellen en vergelijken. Afstand, tijd en snelheid worden geregistreerd. Er keuze uit welke activiteit je gaat doen. Vooraf kan worden besproken waarom die verschillen er zijn enz.

Leerdoel

Leerlingen leren afstand en tijd in te schatten naar aanleiding van hun eigen inspanning. Sluit oa aan bij kerndoel 33: De leerlingen leren meten en leren te rekenen met een- heden en maten, zoals bij tijd, geld, lengte, omtrek, op- pervlakte, inhoud, gewicht, snelheid en temperatuur.

Voorwaarden

  • Kennis van de app en bediening ervan
  • Omgeving om jezelf te kunnen bewegen/verplaatsen

Stappenplan

  1. Zorg dat aan alle voorwaarden voldaan is
  2. Bespreek de opdracht met de leerlingen of geef hen een opdrachtbeschrijving
  3. Laat de leerlingen een bewsgingsactiviteit kiezen
  4. Laat leerlingen een inschatting maken van tijd die nodig is voor een bepaalde afstand
  5. OF laat ze een doel stellen in afstand en/of tijd
  6. Laat eventueel vooral ook de gemiddelde snelheid berekenen
  7. Kom in beweging!
  8. Bespreek je resultaat en maak de berekeningen
  9. Kun je jezelf verbeteren?
  10. Evalueer het proces en het resultaat met de leerlingen

Reageer op dit lesidee

Wil je reageren? Log in of meld je aan.

Wees niet verlegen

Schrijf de eerste reactie en laat Susanne weten wat je van dit lesidee vindt.

Bekijk ook deze lesideeën van Susanne

Oefen uitspraak en nieuwe letters door geweldige dierengeluiden te laten opnemen. De sssslissende slang en kwakende kikker zijn simpel maar wat voor geluid maakt een krokodillen...