Image

Taal/ muziek

Lesidee van Leonie Severt · Primair onderwijs · Meer details
Categorieën
Doelgroep
Groep
Type
Oefening
Lesidee van
Gemaakt op
14 nov 2013

Geluiden herkennen van verschillende instrumenten. Ook hoog- laag. Woordenschat uitbreiding.

Opdracht

Luister het verhaal van de tweede deur. Beluister de geluiden. Hoge en lage tonen van de violen. Geluid van een snaar beluisteren en de beweging op de maat van de muziek maken. Bij het volgende plaatje laat je de kinderen de ogen sluiten en tik je op het digibord de verschillende muziekinstrumenten aan. De kinderen raden de instrumenten. Afsluiting samen dansen en 1 kind laat de muis op het digibord dansen.

Leerdoel

Kritisch luisteren. Woordenschat.

Voorwaarden

  • Kennis van de app en bediening ervan en aansluiten op het digibord.

Stappenplan

  1. Zorg dat aan alle voorwaarden voldaan is
  2. Bespreek de opdracht met de leerlingen of geef hen een opdrachtbeschrijving

Reageer op dit lesidee

Wil je reageren? Log in of meld je aan.

Wees niet verlegen

Schrijf de eerste reactie en laat Leonie weten wat je van dit lesidee vindt.