
Dribbelen basketbal
Leerlingen leren dribbelen met split vision, waarbij ze met de vrije hand hun bal beschermen
Opdracht
1) 25 leerlingen dribbelen op een halve zaal, waarbij ze voor zich kijken 2) 25 leerlingen dribbelen op een halve zaal, waarbij ze de bal beschermen met hun vrije hand 3) 25 leerlingen dribbelen op een halve zaal, waarbij ze 1 punt kunnen scoren als ze de bal van een ander wegtikken en een punt verliezen als de eigen bal weggetikt word 4) 4 tegen 4; leerlingen krijgen twee punten voor score en 1 punt voor bal wegtikken. 1 leerling is scheidsrechter en houd het scorebord bij. Geen lichamelijk contact. Videodelay kan gebruikt worden om leerlingen te laten zien waar ze naar kijken bij het dribbelen en of ze hun vrije hand gebruiken om de bal te beschermen
Leerdoel
70% van de leerlingen kunnen dribbelen met split vision, waarbij ze met hun vrije hand de bal beschermen
Stappenplan
- 25 leerlingen dribbelen op een halve zaal, waarbij ze voor zich kijken
- 25 leerlingen dribbelen op een halve zaal, waarbij ze de bal beschermen met hun vrije hand
- 25 leerlingen dribbelen op een halve zaal, waarbij ze 1 punt kunnen scoren als ze de bal van een ander wegtikken en een punt verliezen als de eigen bal weggetikt word
- 4 tegen 4; leerlingen krijgen twee punten voor score en 1 punt voor bal wegtikken. 1 leerling is scheidsrechter en houd het scorebord bij
Reageer op dit lesidee
Wil je reageren? Log in of meld je aan.
Wees niet verlegen
Schrijf de eerste reactie en laat Ruben weten wat je van dit lesidee vindt.