
Spiegelsymmetrie
Lesidee van
Roy De Laet
·
Meer details
Categorieën
Doelgroep
Groep
Type
Klassikale instructie, Flipped classroom / instructievideo, Brainstorm / informatieverwerking, Oefening, Creatie
Lesidee van
Gemaakt op
16 jan 2014
In deze les behandelen we de theorie die aansluit bij de methode moderne wiskunde hoofdstuk 9.1 spiegelsymmetrie
Leerdoel
Aan het einde van de les kan je aangeven of een vlakke figuur spiegelsymmetrisch is. En kan je zelf eenvoudige spiegelsymmetrische figuren maken.
Voorwaarden
- Kennis van de app en bediening ervan
Stappenplan
- Zorg dat aan alle voorwaarden voldaan is
- Laat de leerlingen zoeken wat de betekenis is van "Symmetrie".
- Laat hun in eigen woorden de betekenis van symmetrie omschrijven.
- Laat de leerlingen 3 symmetrische figuren fotograferen in je directe omgeving.
- Laat de leerlingen in de App sketch explorer/elementary mathematics/mirror,mirror de gemaakte foto's onderzoeken op symmetrie
- Laat de leerlingen in de app Geoboard minimaal 3 verschillende spiegelsymmetrische figuren maken
- Laat hun opdracht 5 en 6 blz 75 maken
- Opdracht 7 en 8 moeten verwerkt worden in Geogebra en ingeleverd worden via showbie
Reageer op dit lesidee
Wil je reageren? Log in of meld je aan.
H.M. Koopman Roy, wat een leuk idee! Ik ga zeker kijken of ik het in één van mijn lessen kan integreren!
7 jaar geleden