
Remedial Tweeting
- Primair onderwijs / Groep: 6 - 8
Als geintje ontstaan op een dag dat verschillende van mijn leerlingen (toevallig actieve twitteraars) ziek waren. ik maakte wat foto's van afbeeldingen op het whiteboard en tweette deze. Achteraf best een aardige manier om bepaalde visuele ondersteunende modellen uit lessen nog eens te herhalen.
Opdracht
Kinderen zijn natuurlijk vrij om de twitteraccount of de website van de klas te bekijken, maar door deze regelmatig op het digibord te laten zien en/ of er regelmatig naar te verwijzen, merk je dat de leerlingen dit toch vaker gaan doen en er onderling over praten.
Voor een voorbeeldje, check de twitter van mijn groep: DS groep 8 en kijk naar de getweette foto's.
Het ging hier om breukencirkels en procenten, maar je kunt ook denken aan een mindmap of een visueel model binnen woordenschat.
Leerdoel
Herhaling van lesstof door gebruikte digitale modellen nog eens te remedial tweetten;)
Voorwaarden
- Kennis van de app en bediening ervan
- Het gaat niet om een concrete opdracht, dus maak kinderen er enthousiast voor.
Stappenplan
- Zorg dat aan alle voorwaarden voldaan is
Reageer op dit lesidee
Wil je reageren? Log in of meld je aan.
Wees niet verlegen
Schrijf de eerste reactie en laat Nicole weten wat je van dit lesidee vindt.