Image

Tafelkluis

Lesidee van Martijn van den Boom · Primair onderwijs · Meer details
Categorieën
Doelgroep
Groep
Type
Klassikale instructie
Gemaakt op
09 sep 2013

De kinderen oefenen tafels t/m 10. (en met in-app uitbreiding tot 20). Het speleffect zorgt ervoor dat de leerlingen snel antwoord geven. Mogelijkheid om een aantal kinderen hun eigen naam in de app te laten zetten, om zo de vorderingen te kunnen zien.

Opdracht

Verbeter je eigen score. 

Leerdoel

Verschillende tafels onder de knie kunnen krijgen op een speelse manier.

Voorwaarden

  • Kennis van de app en bediening ervan
  • Hoe meer tafels je beheerst hoe hoger je scoort.
  • Het is een programma voor competitieve kinderen die van spanning en tempo houden.

Stappenplan

  1. Zorg dat aan alle voorwaarden voldaan is
  2. Bespreek de opdracht met de leerlingen of geef hen een opdrachtbeschrijving

Reageer op dit lesidee

Wil je reageren? Log in of meld je aan.

Wees niet verlegen

Schrijf de eerste reactie en laat Martijn weten wat je van dit lesidee vindt.

Bekijk ook deze lesideeën van Martijn

Je kan a.d.v verschillende dieren plaatjes een klok maken. Je kan bepalen hoe laat het is, je kan de klok op een bepaald tijdstip zetten. Het verschil in tijd kan je benoemen. D...

Oefenen van getallen