Math1

Volgorde van de bewerkingen

Lesidee van Marlies Decoster · Voortgezet onderwijs · Meer details
Categorieën
Doelgroep
Individueel, Groep
Type
Klassikale instructie, Oefening, Toetsing op eigen tempo
Lesidee van
Gemaakt op
02 mei 2013

Leerlingen laten oefenen op de volgorde van de bewerkingen.

Opdracht

De leerlingen krijgen een blad met oefeningen op volgorde van de bewerkingen. De leerlingen moeten alle oefeningen oplossen hierbij mogen ze de ipad gebruiken. Het is de bedoeling dat ze eerst eens de oefeningen uit hun hoofd proberen op de te lossen. Als dit gelukt is verbeteren ze de oefening aan de hand van de app. Als ze een andere uitkomst bekomen kunnen ze dan alles nog eens herhalen met behulp van de app.

Leerdoel

Oefenen op de volgorde van de bewerkingen, zelf zoeken waar je fouten zitten.

Voorwaarden

  • Kennis van de app en bediening ervan
  • Kennis van de volgorde van de bewerkingen

Stappenplan

  1. Zorg dat aan alle voorwaarden voldaan is
  2. Bespreek de opdracht met de leerlingen of geef hen een opdrachtbeschrijving
  3. Leerling berekent de oefening
  4. Leerling controleert de oefening met de app
  5. Eventueel: leerlingen onderzoekt waar zijn fout zit met behulp van de app

Reageer op dit lesidee

Wil je reageren? Log in of meld je aan.

Wees niet verlegen

Schrijf de eerste reactie en laat Marlies weten wat je van dit lesidee vindt.