Image

Beoordelen en zichtbaar

Lesidee van Laura Heller · Meerdere sectoren · Meer details
Doelgroep
Individueel, Groep
Type
Klassikale instructie, Reflectie
Lesidee van
Gemaakt op
30 nov 2013

Dit is een app die ik, maar ook zeker mijn collega's veel gebruiken in de gymles. Je iPad koppel je draadloos met je TV d.m.v. een appleTV. Je iPad plaats je in een statief en naast een situatie waar de lln zijn/haar beweging laat zien. Na een actie lopen ze door naar de TV en kunnen ze hun eigen beweging terug zien. 
Het voordeel van deze App is dat je de vertragingstijd handmatig in kunt stellen. Daarnaast kun je er voor kiezen om het beeld 1x te laten zien of 4x tussen elk beeld 3 sec vertragen. Mijn rol als docent verplaats naast de TV om daar de 'tips' te geven dat voor de lln herkenbaar wordt, waarom het bij de volgende keer eventueel beter kan gaan. Je hebt het o ja moment bij de leerling en het landt veel beter. Na een lesuur met gebruik van deze app zijn de leerling zichtbaar en met kennis van de actie beter geworden.

Opdracht

Kennis van de activiteiten die je aanbiedt als docent. Welke technische tips ga je geven, a.d.h.v. het beeldmateriaal die je 10sec later ziet.

Leerdoel

De leerlingen beweging laten analyseren en zichtbaar d.m.v. hun eigen actie beter maken

Voorwaarden

  • Kennis van de app en bediening ervan
  • technische vaardigheden van de activiteit die je aanbiedt
  • appleTV
  • LED-scherm
  • statief + joYFactory houder

Stappenplan

  1. Zorg dat aan alle voorwaarden voldaan is
  2. Bespreek de opdracht met de leerlingen of geef hen een opdrachtbeschrijving

Tip voor op school

Doen en ervaar!

Reageer op dit lesidee

Wil je reageren? Log in of meld je aan.

Wees niet verlegen

Schrijf de eerste reactie en laat Laura weten wat je van dit lesidee vindt.

Bekijk ook deze lesideeën van Laura

Lln filmen, vertragen van beweging, analyse van beweging

Teams maken in je klas. De app maakt voor het oog van de leerling willekeurige teams. Terwijl je in de klas/ naam gegevens toe kunt voegen.