Medium

Verwerken fotokennis

Lesidee van Ko S. · Voortgezet onderwijs · Meer details
Categorieën
Doelgroep
Individueel
Type
Presentatie, Reflectie
Lesidee van
Gemaakt op
20 feb 2013

Leerlingen verwerken met behulp van iMovie hun fotokennis. Eerder in de lessen CKV hebben ze kennis opgedaan over fotografie (compositie, kleurgebruik, belichting enzovoort).

Opdracht

Kies twee of drie foto's uit. Het mogen eigen gemaakte foto's zijn of bestaande. Voeg die toe aan de tijdlijn van iMovie. Vertel in maximaal 20 tot 30 seconden waarom je deze foto gekozen hebt. Gebruik daarbij ook woorden als compositie, leidende lijnen, kleurgebruik, ritme, belichting enzovoort. Doe deze opdracht alleen of in tweetallen.
Als extra kun je muziek en titels toevoegen.
Lever binnen 30 minuten deze opdracht in op de gezamenlijke plek op YouTube.

Leerdoel

Leerlingen hebben geleerd hun kennis te presenteren.
Leerlingen kunnen kort en bondig to the point foto's beoordelen en beschrijven.

Voorwaarden

  • Kennis van de app en bediening ervan
  • Plek om export van iMovie te kunnen verzamelen

Stappenplan

  1. Zorg dat aan alle voorwaarden voldaan is
  2. Bespreek de opdracht met de leerlingen of geef hen een opdrachtbeschrijving

Tip voor thuis

Alles wat gefilmd wordt, kun je makkelijk bewerken met iMovie inclusief titels, muziek en effecten.

Reageer op dit lesidee

Wil je reageren? Log in of meld je aan.

Wees niet verlegen

Schrijf de eerste reactie en laat Ko weten wat je van dit lesidee vindt.

Bekijk ook deze lesideeën van Ko

Leerlingen in de onderbouw (h3 en v3) kunnen met deze App een eigen akkoordenschema maken met gebruik van majeur en mineur. Via de looper-functie kunnen ze individueel lagen toe...

Op basis van het akkoordenschema van een bestaand nummer de song namaken. Door op internet te zoeken naar de zogenaamde 'tabs' of 'chords' van een song en daarbij het origineel ...