Medium

Interactief lesgeven met de Student-Response-tool: InfuseLearning

Lesidee van J V. · Meerdere sectoren · Meer details
Doelgroep
Individueel, Groep
Type
Klassikale instructie, Klassikale toetsing
Lesidee van
Gemaakt op
24 jun 2014

Deze gratis tool is vergelijkbaar met andere student-response systemen. Log in als leerkracht en maak in je dashboard voor de les vragen. Stel de vragen aan de leerlingen op hun device (laptop, iPad, etc.) tijdens de les en verzamel alle antwoorden. Er hoeft geen aparte app gedownload te worden.

Opdracht

Maak een account aan op: http://www.infuselearning.com/

Er zijn verschillende vraagtypen mogelijk: goed/fout, meerkeuze, open, numerieke, schaal en rangschikken. Aan de vragen kunnen illustraties worden toegevoegd.

De vragenset kunnen openbaar of tijdelijk worden opengezet. Het is mogelijk om een klas met leerlingenlijst aan te maken (en te importeren).

Met een roomnummer (+ eventueel naam) kunnen leerlingen inloggen.
 
De docent kan zijn leerlingen monitoren tijdens het beantwoorden van vragen, zoals de progressie en score.

Na afloop kunnen de resultaten worden opgevraagd. 

Uitgebreide Nederlandse uitleg: http://ict-idee.blogspot.nl/2013/12/179-infuselearning-stel-vragen-aan-je.html

Bekijk de instructiefilm (Engels): 

Leerdoel

Het verhogen van de interactie met het publiek/de leerlingen tijdens instructie.

Het testen/toetsen van kennis.

Voorwaarden

  • Internetverbinding
  • Een account op: http://www.infuselearning.com
  • Een vragenset ontwerpen

Reageer op dit lesidee

Wil je reageren? Log in of meld je aan.

Wees niet verlegen

Schrijf de eerste reactie en laat J weten wat je van dit lesidee vindt.

Bekijk ook deze lesideeën van J

Kahoot is een makkelijk te gebruiken student-response systeem dat werkt op elk apparaat. Het stelt je in staat om een serie meerkeuzevragen (quiz), meningsvragen of enquêtevrage...

RoboMind is bedoeld als een eerste introductie over automatisering en programmeren waarvoor geen voorkennis nodig is. Omdat er vele opgaven mogelijk zijn, kan de moeilijkheidsgr...