506c870c 2733 4daa b0fc 688d392d09f5

Bouwen

Lesidee van Marita Teunisse · Meerdere sectoren · Meer details
Categorieën
Doelgroep
Individueel
Type
Oefening
Lesidee van
Gemaakt op
15 jan 2015

Bouwen op de ipad en in de bouwhoek

Opdracht

De leerlingen gaan in tweetallen aan de slag.
! groepje met de ipad, samen opbouwen van de opdracht. Ernaast gaan de kinderen in de bouwhoek ook een vergelijkbare toren opbouwen van breed naar smal of van klein naar groot. (evt. onder begeleiding van de leerkracht)
Samen het verschil ontdekken en bespreken en steeds omwisselen van de groepen maakt dit tot een interactieve spelvorm.

Leerdoel

SLO: ► objecten kunnen vergelijken en ordenen naar lengte en oppervlakteop verschillende manieren: op het oog, via direct meten(naast elkaar houden, op elkaar leggen) of indirect meten meteen natuurlijke maat: stap, voet, hand, strook; blaadje papier,meetlatDe kinderen zijn met deze app ontdekkend bezig met passen, meten en stapelen. De fijne en de grove motoriek wordt met deze combinatie van app en bouwhoek geoefend.

Voorwaarden

  • Kennis van de app en bediening ervan
  • leerlingen kunnen wachten op hun beurt

Stappenplan

  1. Zorg dat aan alle voorwaarden voldaan is
  2. Bespreek de opdracht met de leerlingen of geef hen een opdrachtbeschrijving
  3. Begeleid het ontdekkend spel in de bouwhoek
  4. Voeg materiaal toe in de bouwhoek

Tip voor thuis

Met de app samen dingen zoeken die je ook kunt stapelen.

Reageer op dit lesidee

Wil je reageren? Log in of meld je aan.

Wees niet verlegen

Schrijf de eerste reactie en laat Marita weten wat je van dit lesidee vindt.

Bekijk ook deze lesideeën van Marita

Kinderen leggen een woord na volgens het voorbeeld.

Auditief en visueel klanken leren herkennen, ermee leren rijmen, plaatsherkenning binnen het woord. De klanklessen zijn ook als PPT te dowloaden voor op het digibord via www.Ju...