Medium

Leerlingen maken socrativetoets met socrative teachert

Lesidee van j bosch · Meerdere sectoren · Meer details
Doelgroep
Individueel, Groep
Type
Klassikale instructie, Brainstorm / informatieverwerking, Oefening, Creatie, Klassikale toetsing, Reflectie
Lesidee van
Gemaakt op
26 feb 2013

De leerlingen gaan individueel 5 vragen maken in socrative teacher. De vragen gaan over een stukje stof. De sleutel wordt gedeeld met docent die alle vragen kan verzamelen en bundelen in een spacerace die de volgende les wordt afgenomen. 

Opdracht

Evaluatie nieuwe stof.

Leerlingen bedenken 5 vragen bij een stukje nieuwe stof. Deze vragen maken zij in Socrative teacher. 
De verkregen sleutel wordt gedeeld met docent. 
Docent bundelt vragen in nieuwe eindquiz.
Volgende les beginnen met quiz en vragen evalueren.

Leerdoel

Leerlingen leren hoofd- en bijzaken te onderscheiden.
Leerlingen zijn actief met stof bezig/informatieverwerking.
Leerlingen evalueren eigen kennis.
Leerlingen leren goede vragen te formuleren.
Leerlingen leren goede antwoorden te formuleren.

Voorwaarden

  • Kennis van de app en bediening ervan

Stappenplan

  1. Zorg dat aan alle voorwaarden voldaan is
  2. Bespreek de opdracht met de leerlingen of geef hen een opdrachtbeschrijving

Tip voor thuis

U kunt thuis leuke oefentoetsjes maken voor uw kind ipv mondeling te overhoren.

Reageer op dit lesidee

Wil je reageren? Log in of meld je aan.

Wees niet verlegen

Schrijf de eerste reactie en laat j weten wat je van dit lesidee vindt.