Jeroen

Jeroen Van der Veen

Leerkracht / Docent op Openbare Basisschool De Lipper · Primair onderwijs · Meer details

Schrijver van kinderboeken via iBooks. Ipadcoördinator basisschool. Kijkt naar het individu en zoekt daar apps bij. Effectief gebruik iPad

Categorieën
Eduapper sinds
januari 2013

Oefenen en verwerken van de les fonemisch bewustzijn auditieve synthese. Welke letter hoor je vooraan?Past perfect bij de les 'Isoleren van klanken' les 6 (IK6)

De kinderen rekenen uit hoelang een vliegtuig onderweg is. Ze moeten rekening houden met het tijdsverschil. Dit spreken ze in via explaineverything. Het tijdsverschil kunnen ze ...

Het boek kan goed gebruikt worden in een kringactiviteit sociaal emotione ontwikkeling. Het leert kinderen kijken naar het positieve en kinderen worden bewust van eigen talenten.

Je bespreekt in de kring wat je kunt doen wanneer je een antwoord wil geven op een vraag in een boek. Namelijk goed naar de plaat kijken of luisteren naar het verhaal. Soms kun ...

De kinderen kunnen na veilig leren lezen zelfstandig met de boekjes werken. De boeken bevatten alleen woorden die ze al gehad hebben en de spelletjes zijn zelfcorrigerend.

Je kunt met deze app heel effectief oefenen per spellingscategorie. Je kunt kiezen om per thema te werken. Daarnaast kunnen de kinderen extra oefenen per spellingscategorie.De a...

De leerlingen staan buiten of bij het raam(bij een heldere lucht). Anders zitten ze aan tafel. Ze zoeken vliegtuigen die over vliegen. Dan drukken op het vliegtuig en zien ze al...

De kinderen rekenen de vertraging, vluchttijd en tijdverschil in verwachte en geplande aankomsttijd uit.

Leerlingen maken in 2-tallen een begrippen boek. Ze maken foto's van elkaar als ze ergens voor, tussen, op, onder etc zijn. Dan spreken ze dit in 'Lisa zit onder de tafel'Hierna...

De kinderen automatiseren door het spel te spelen in 2-tallen de aangeleerde woorden.Ze mogen om de beurt 1,2 of 3 handelingen uitvoeren en moeten de handelingen en dat wat ze z...

Kinderen automatiseren aangeleerde woorden individueel.

De kinderen bouwen allebei een bouwerk met een bepaald aantal blokjes. Dan maken ze hier een foto van, wisselen de ipads uit en bouwen elkaars bouwwerk na.

Je maakt foto's van de platen van het ankerverhaal of een ander prentenboek.Hiervan spreek je de eerste pagina's zelf in. De rest laat je door de kinderen doen. Dit kan individu...