
Automatiseren van tafels
Lesidee van
Esther Hardick
·
Primair onderwijs
·
Meer details
Categorieën
- Primair onderwijs / Groep: 4 - 8 / Rekenen
D.m.v. De app tafelmonsters willen we er voor zorgen dat de kinderen tafels automatiseren. Welke tafel kan per leerling worden ingesteld.
Opdracht
-open de app tafelmonsters -kind/leerkracht kiest het aantal sommen -kind/leerkracht kiest welke tafel -druk op start -bovenin beeld verschijnt een monster met som. -onderin beeld staan cijfers -het goede antwoord op de som wordt bepaald door de leerling -de leerling sleept het juiste antwoord(kiest uit cijfers) naar het lege snoepje -het snoepje wordt gesleept naar het monster. -volgende som
Leerdoel
Automatiseren van de tafels
Voorwaarden
- Kennis van de app en bediening ervan
Stappenplan
- Zorg dat aan alle voorwaarden voldaan is
- Bespreek de opdracht met de leerlingen of geef hen een opdrachtbeschrijving
Tip voor thuis
Dagelijks oefenen
Reageer op dit lesidee
Wil je reageren? Log in of meld je aan.
Kitty Leussink Geweldig idee en concreet toe te passen!!!
meer dan 9 jaar geleden