
UNDER CONSTRUCTION - Voorbereiden les met gepersonaliseerde digitale ondersteuning
Lesidee van
Erik van Ravenzwaaij
·
Voortgezet onderwijs
·
Meer details
Categorieën
Doelgroep
Groep
Type
Brainstorm / informatieverwerking, Oefening, Reflectie
Lesidee van
Gemaakt op
18 feb 2014
met behulp van een stappenplan les voorbereiden in een gepersonaliseerde digitale leerondersteuning
Opdracht
ga aan de hand van een bepaald specifiek vak met een bepaalde groep je les gaat inrichten. hou hierbij rekening met differentiatie in bijvoorbeeld niveau en tempo van je groep.
Leerdoel
toepassen van diverse werkvormen binnen één groep in één tijdskader
Voorwaarden
- Kennis van de apps en bediening ervan
- kennis van didactisch model van Gelder
- kennis van verschillende vormen van differentiatie
- inzicht in voortgang en kwaliteit per leerling ahv leerdoelenstructuur /onderwijs begrippen kader
- pas PDCA toe (bent nu in feite bezig met P maar pas ook C&A toe!
- kennis van leerdoelstructuur / onderwijsbegrippenkader
- bepaal differentiatie strategie (convergent/divergent)
Stappenplan
- Zorg dat aan alle voorwaarden voldaan is
- bepaal differentiatie van je groep (oa Tempo, niveau, ...) en maak deelgroepen
- bepaal welke leerdoelen relevant zijn per deelgroep
- bepaal per deelgroep leerdoel, werkvorm, organisatie, etc
- Vertel aan groep wat ze gaan doen
- Do
- Check
- Act
- Vertel verteld, wat hebben we gedaan
Reageer op dit lesidee
Wil je reageren? Log in of meld je aan.
Wees niet verlegen
Schrijf de eerste reactie en laat Erik weten wat je van dit lesidee vindt.