We lijken leerlingen soms ongemerkt bang te maken met onze 'lessen' over drugs, alcohol, SOA, loverboys, pesten, discriminatie en recessies. Tijd voor iets positiefs: leerlingen...

Mijn iPad!
Wauw, dik twee honderd brugklassers een eigen iPad! Om ervoor te zorgen dat medeleerlingen en docenten, nog los van de hopelijk vele verschillende covers, meteen zien dat het jóuw iPad is die per ongeluk in een lokaal is blijven liggen...moet je die gewoon even personaliseren!
Opdracht
1. Maak een duidelijke portretfoto (van niet te veraf) van jezelf of laat een medeleerling dat doen;
2. Bewerk de foto in iPhoto. Het belangrijkst, als het gaat om het herkenbaar maken van je iPad, is dat je met een stukje tekst je voor- /achternaam én klas toevoegt aan de foto;
3. Stel de bewerkte foto in als achtergrondfoto op het toegangsscherm. Dat doe je door je foto terug te zoeken op je fotorol en rechtsboven op het hokje-met-pijltje te klikken. Je ziet dan de optie 'Gebruik als achtergrond'.
Leerdoel
1. Leerlingen leren spelenderwijs te werken met iPhoto;
2. Leerlingen helpen mee structuur aan te brengen in het werken met iPads in de klas.
Voorwaarden
- Een leuke smile :)!
Bekijk ook deze lesideeën van Quirijn
In mentor- en studielessen wordt veel aandacht gegeven aan 'Hoe leer je?'. Vaak wordt veel tijd besteed aan het prikkelen van je brein en aan het maken van planningen. Maar... w...
Reageer op dit lesidee
Wil je reageren? Log in of meld je aan.
Wees niet verlegen
Schrijf de eerste reactie en laat Quirijn weten wat je van dit lesidee vindt.