Stringio

DuoLingo Challenge

Lesidee van Bas Arbouw · Meerdere sectoren · Meer details
Categorieën
Doelgroep
Individueel
Type
Oefening, Toetsing op eigen tempo
Lesidee van
Gemaakt op
30 jan 2015

5 á 10 minuten per les vrij oefenen op eigen niveau om de taalvaardigheden te verbeteren. De leerling die aan het einde van een periode de hoogste score heeft bepaald wint een prijs.

Opdracht

Voor de leerlingen starten met DuoLingo staan zij de docent toe om hun voortgang te volgen. Dit kunnen zij instellen via de website van duolingo onder Instellingen -> Voortgang delen met anderen

De leerlingen werken aan het begin of aan het eind van elke les (gedurende een bepaalde periode) 5 of 10 minuten aan hun eigen voortgang in Duolingo. De leerlingen zijn daarnaast vrij om in hun eigen tijd ook te oefenen. Aan het einde van de periode kijkt de docent wie de meeste XP behaald heeft. Deze leerling krijgt een prijs(je). Ook kan de docent bepaalde andere incentives stellen, bijvoorbeeld extra punten voor de langste reeks inlog-dagen, de meeste lingots, etc.

Leerdoel

Het verhogen van de individuele taalvaardigheid

Reageer op dit lesidee

Wil je reageren? Log in of meld je aan.

Wees niet verlegen

Schrijf de eerste reactie en laat Bas weten wat je van dit lesidee vindt.