
woordpakket 14
hang de nieuwe woorden aan de juist categorieën.
Opdracht
voorkennis: welke categorieën kennen we al?
informatie : zoek van elke categorie een voorbeeld woorden van de vorige week, zodat je beide weet welke soort nieuwe woorden worden geoefend in e popplet mindmap.
leerinteractie: in tweetallen gaan leerlingen om de beurt bij elke categorie 4 voorbeelden zoeken uit de krant of andere bronnen, noteren deze voorbeeldwoorden in de mindmap.
presenteren: via een ruil moment worden de producten aan elkaar ( ieder duo ruilt met een ander duo)
Valideren: zowel leerkracht (spellingcontrole) als de duo's waarderen 1 of 2 werken van de anderen (juiste categorie)
Reflecteren: hoe was de samenwerking/ welke woorden heb jij van de ander geleerd?
Zou je deze werkvorm (duo en app) een volgende keer weer voor het woordpakket willen gebruiken?
Leerdoel
leerlingen maken steeds de juiste spellingkeuze
van de nieuwe woorden van de week door deze nieuwe woorden van de week aan de juist categorie te hangen in de mindmap.
Voorwaarden
- Kennis van de app en bediening ervan
Stappenplan
- Zorg dat aan alle voorwaarden voldaan is
- Bespreek de opdracht met de leerlingen of geef hen een opdrachtbeschrijving
Reageer op dit lesidee
Wil je reageren? Log in of meld je aan.
alex schijns · Auteur van dit lesidee · Wat een goed idee om een spelling les in deze vorm te gieten.
bijna 10 jaar geleden