Medium

Automatiseren tafels 1 t/m 10 (cooperatieve werkvorm)

Lesidee van Frencis Van der burgt · Primair onderwijs · Meer details
Categorieën
Doelgroep
Groep
Type
Oefening
Gemaakt op
29 mrt 2013

Inhoud
Om de beurt geven de leerlingen een antwoord. Het doel is om binnen de gestelde tijd een x aantal juiste antwoorden te geven.

Werkvorm
- cooperatief (in tweetallen)

NB:
In de bovenbouw kan deze manier van werken ingezet worden als het activeren van de voorkennis (bv voor breuken) en/of opfrissen van de tafels.


Opdracht

Werken in niveau groepen - differentiatie
- Cognitief sterke leerders: 
   minimaal 15  antwoorden in 30 seconden
- Cognitief gemiddelde leerders:
   minimaal 10 antwoorden in 30 seconden
- Cognitief zwakke leerders:
   minimaal 6 antwoorden in 30 seconden

Verbreding - differentiatie
Doel behaald... ga naar een volgend level.

Spelelement - verreiking
Competitie element binnen de cognitieve niveaus: wie haalt de hoogste score.

Tafeldiploma - toetsing
Haal je tafeldiploma met behulp van ambrasoft

Leerdoel

- Automatiseren van tafels

- Ophalen van voorkennis (o.a. ondersteuning bij breuken)
- Opfrissen van tafels

Voorwaarden

  • Kennis van de app en bediening ervan
  • tafels 1 t/m 10 zijn aangeboden en geoefend

Stappenplan

  1. Zorg dat aan alle voorwaarden voldaan is
  2. Bespreek de opdracht met de leerlingen of geef hen een opdrachtbeschrijving

Tip voor thuis

Ga samen met je kind de uitdaging aan. Wordt samen met je kind het snelste team!

Reageer op dit lesidee

Wil je reageren? Log in of meld je aan.

Wees niet verlegen

Schrijf de eerste reactie en laat Frencis weten wat je van dit lesidee vindt.