
Automatiseren tafels 1 t/m 10 (cooperatieve werkvorm)
- Primair onderwijs / Groep: 4 - 8
Inhoud
Om de beurt geven de leerlingen een antwoord. Het doel is om binnen de gestelde tijd een x aantal juiste antwoorden te geven.
Werkvorm
- cooperatief (in tweetallen)
NB:
In de bovenbouw kan deze manier van werken ingezet worden als het activeren van de voorkennis (bv voor breuken) en/of opfrissen van de tafels.
Opdracht
Werken in niveau groepen - differentiatie
- Cognitief sterke leerders:
minimaal 15 antwoorden in 30 seconden
- Cognitief gemiddelde leerders:
minimaal 10 antwoorden in 30 seconden
- Cognitief zwakke leerders:
minimaal 6 antwoorden in 30 seconden
Verbreding - differentiatie
Doel behaald... ga naar een volgend level.
Spelelement - verreiking
Competitie element binnen de cognitieve niveaus: wie haalt de hoogste score.
Tafeldiploma - toetsing
Haal je tafeldiploma met behulp van ambrasoft
Leerdoel
- Automatiseren van tafels
- Ophalen van voorkennis (o.a. ondersteuning bij breuken)
- Opfrissen van tafels
Voorwaarden
- Kennis van de app en bediening ervan
- tafels 1 t/m 10 zijn aangeboden en geoefend
Stappenplan
- Zorg dat aan alle voorwaarden voldaan is
- Bespreek de opdracht met de leerlingen of geef hen een opdrachtbeschrijving
Tip voor thuis
Ga samen met je kind de uitdaging aan. Wordt samen met je kind het snelste team!
Reageer op dit lesidee
Wil je reageren? Log in of meld je aan.
Wees niet verlegen
Schrijf de eerste reactie en laat Frencis weten wat je van dit lesidee vindt.