
Lees je tweets, post je tweets, volg mensen en maak lijsten.
Een aantal leerlingen van de klas vormt een Twitterteam. Zij maken dagelijks een tweet over de dag in 140 tekens.
Leerlingen zoeken individueel naar plaatje of objecten die passen in een nieuw geleerde spellingcategorie. Ze zoeken nieuwe woorden die niet in de les behandeld zijn. Het bewus...
Makkelijk en snel je kinderen laten reflecteren op de opdracht en op zichzelf via Twitter.
Voor een grote toets geef ik vaak een samenvattende les, waarbij de leerlingen nog veel vragen kunnen stellen. Leerlingen hebben vaak moeite met het onderscheiden van hoofd- en ...
Natuurkunde komt overal in onze omgeving voor. Doen van deze opdracht is om leerlingen op een laag niveau kennis te laten maken met natuurkundige momenten in hun eigen omgeving.
De media geeft niet altijd een realistisch beeld weer van de werkelijkheid. Modellen zien er in het echt vaak ook anders uit. Aan de ene kant is het de make-up, aan de andere ka...
Twitter kan op een prima manier ingezet worden om spreekwoorden te leren en te verzamelen.
Nu alles vindbaar is op het WWW, is het goed om weer eens stil te staan bij het hoe en waarom der dingen. Hoe kan twitter je daar bij helpen?
Als geintje ontstaan op een dag dat verschillende van mijn leerlingen (toevallig actieve twitteraars) ziek waren. ik maakte wat foto's van afbeeldingen op het whiteboard en twee...
Leerlingen maken een plattegrond van een nieuwe woonwijk waarbij tweeps aangeven wat zij graag zouden willen zien.
Twitter kan gebruikt worden om te reageren op een artikel, om taalfouten te verbeteren of om te communiceren met de rest van de klas. Door het gebruik van dezelfde tag, kan de l...
Je kunt natuurlijk alleen twitteren over wat je allemaal aan het doen bent, maar dan is de kans groot dat niet al je volgers dat even interessant vinden. In eerste instantie zul...
Veel kinderen vinden social media enorm interessant, ook al in de periode dat ze er eigenlijk nog te jong voor zijn en het risico nog te groot is. Het risico is dat ze dingen on...